Konwerter jest elementem, który pobiera energię elektryczną z akumulatora samochodu i zmienia ją na rodzaj prądu elektrycznego potrzebnego do ładowania pojazdu elektrycznego. Większość pojazdów elektrycznych używa konwertera DC-toAC, ale niektóre hybrydy plug-in mają konwerter DC-to-DC, który może ładować silnik spalinowy prądem stałym bezpośrednio z akumulatora.
Sprzęgło hydrokinetyczne to rodzaj automatycznej skrzyni biegów, która wykorzystuje płyn hydrauliczny do przenoszenia mocy z silnika na koła, zamiast używać przekładni lub silnika elektrycznego. Ta konstrukcja pozwala na szybsze przyspieszenie i płynniejszą zmianę biegów niż inne rodzaje skrzyń biegów, ale może również powodować problemy w ekstremalnych warunkach pogodowych.
Nowy typ konwertera – zwany „ultrakondensatorem” – może w niedalekiej przyszłości zastąpić tradycyjne konwertery. Ultrakondensatory są w stanie ładować i rozładowywać się szybciej niż tradycyjne kondensatory, co czyni je idealnymi do zastosowania w systemach hamowania regeneracyjnego w pojazdach elektrycznych. Nie zużywają się też tak szybko jak baterie. Problem polega na tym, że ultrakondensatory są drogie w porównaniu z innymi rodzajami urządzeń do przechowywania energii, takimi jak baterie litowo-jonowe i koła zamachowe.
Sprzęgła hydrokinetyczne najczęściej psują się przez nadmierne zużycie, ale może być również uszkodzony przez inne czynniki, takie jak kontakt z wodą lub chemikaliami. W niektórych przypadkach uszkodzenia są tak poważne, że konieczna jest wymiana całego konwertera. Jednak w wielu przypadkach sama wymiana pakietu sprzęgła pozwoli naprawić uszkodzony konwerter hydrokinetyczny. Na stronie https://www.mvs.auto.pl/regeneracja-konwerterow.html jest usługa naprawy konwertera.