Postęp technologiczny towarzyszy nam praktycznie na każdym kroku. Obecnie praktycznie wszędzie jesteśmy bombardowani informacjami, które są przekazywane w bardziej lub mniej atrakcyjny sposób. Na ciekawe przedstawienie treści pozwalają ekrany LED i bandy LED. W jakich miejscach spotykamy takie urządzenia?
Ekrany LED zrewolucjonizowały rynek reklamowy. Osoby odpowiedzialne za marketing przestały stawiać na tradycyjne reklamy. Stare, niezbyt atrakcyjne tablice reklamowe zostały zastąpione nowoczesnymi technologiami. W większości polskich miast na ulicach spotykamy duże ekrany LED, na których wyświetlane są rozmaite informacje czy materiały promocyjne. Mniejsze ekrany z takimi samymi treściami towarzyszą nam na przykład w komunikacji publicznej. Teraz są już standardem w autobusach czy pociągach.
Potencjał nowinek technologicznych jest doceniany także przez organizatorów różnych wydarzeń. Ekrany LED są wykorzystywane chociażby podczas meczów piłkarskich. W strefach VIP kibice oraz sponsorzy mogą na nich oglądać powtórki, co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Ciekawym, choć niezbyt popularnym pomysłem na wykorzystanie ekranów LED jest również prezentacja bieżących statystyk dotyczących danego widowiska sportowego.
Warto podkreślić, że coraz chętniej wykorzystywane są bandy LED. Ustawia się je na przykład wokół boisk. Na bandach czy ekranach możemy prezentować rozmaite materiały bez potrzeby wymieniania paneli, co było konieczne w przypadku starszych rozwiązaniach.