Olej w silniku stanowi element szczelnego układu smarowania. Jednostka napędowa podczas pracy poddawana jest ekstremalnym obciążeniom, a najbardziej podatne na uszkodzenia są gumowe uszczelki wykorzystywane do łączenia poszczególnych elementów silnika. W przypadku wykrycia wycieku oleju zaleca się w pierwszej kolejności sprawdzenie pokrywy zaworów i miski olejowej, a także simeringów wałków rozrządu i wału korbowego. Wymiana takich uszczelek nie jest trudna, jednak wymaga spuszczenia oleju. Do tego celu niezbędne jest odpowiednie wyposażenie warsztatowe obejmujące m.in. podnośnik oraz wysysarkę do odbierania i utylizowania oleju. Koszty wykonania tego rodzaju prac naprawczych nie są wysokie i z pewnością nie zrujnują budżetu.
Wyciek oleju może być także spowodowany uszkodzeniem uszczelki znajdującej się pod głowicą. Jest to poważna usterka, która wymaga demontażu głowicy i zeszlifowania jej powierzchni. Najlepiej wykonanie tej czynności powierzyć specjalistom. Po uzyskaniu idealnie równej powierzchni mechanik musi dopasować nową uszczelkę i złożyć konstrukcję w całość. Przyczyną wycieku oleju z silnika może być również nieszczelność pojawiająca się na elementach łączących jednostkę napędową ze skrzynią biegów. W pojazdach z napędem na cztery koła źródłem wycieku może być nieszczelność dyferencjałów. Szybkie usuwanie usterek jest istotne zwłaszcza w przypadku pojazdów ciężarowych pokonujących wiele kilometrów. Jeśli ktoś szuka niezawodnych aut ciężarowych, które nie wymagają częstych wizyt w serwisie DAF jest marką aut, których zakup warto rozważyć. Jednostki napędowe tych pojazdów słyną z niezawodności i szczelności.