Każdy z pewnością słyszał to stwierdzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Plakaty, billboardy, ulotki i inne materiały są wciąż niezwykle popularne co widać w dużych miastach, ale coraz częściej spotyka się nowoczesne ekrany LED. Reklama jest w ten sposób bardziej widoczna – dodatkowo klient może zamieścić więcej informacji zmieniając treść reklamy na poszczególnych slajdach. Ekrany LED mogą być montowane zarówno w pomieszczeniach zamkniętych jak i w przestrzeniach otwartych. Koszt zwykle jest dużo większy niż w przypadku tradycyjnych form, jednak efekt jest zaskakujący. Można na nich wyświetlać także animacje i filmy co jest bardzo dużą zaletą.
Reklama na ekranach jest oczywiście wykorzystywana w handlu. Są one stosowane także na lotniskach, w centrach handlowych, na dworcach, w studiach telewizyjnych. Otaczają nas praktycznie wszędzie. Używa się ich w przemyśle jako tablic informacyjnych. Są obecne podczas rozgrywek sportowych, w kinie, na wystawach i wszelkiego rodzaju targach.
Aby treść jaka będzie widoczna na ekranie była jak najwyższej jakości należy dokonać kalibracji. Każda dioda LED jaka znajduje się w ekranie zostaje poddana ocenie pod względem parametrów świecenia. Następnie za pomocą programu komputerowego koryguje się opcje wyświetlania diody. Pozwala to na uzyskanie obrazu bardzo dobrej jakości – nie widać miejsc łączenia modułów, a kolory obrazu są gładkie – nie widać ziarnistości, charakterystycznej dla ekranów źle skalibrowanych.
W dobie bardzo dużego nacisku na energooszczędność, stosuje się rozwiązania mające na celu zmniejszenie zużycia energii elektrycznej przez ekrany LED. Nowoczesne diody SMD, sterowniki charakteryzujące się mniejszym zużyciem energii elektrycznej oraz nowoczesne zasilacze – to wszystko ma na celu zmniejszyć pobór prądu. mniejsze zużycie energii elektrycznej przekłada się oczywiście na mniejsze koszty związane z utrzymaniem ekranów LED.